K!P@$ $u$@H H@t!

Monday, November 8, 2010

Wonderfull Life

BAB 9

Muka Bell kemerah-merahan, tidak disangka Haiccarl boleh menjadi pasangan yang serasi bagai pinang di belah dua. Bell segera menyuruh krewnya berlatih bersama pasangan masing-masing dengan muka tiada perasaan.  Rina, Diedie apa tunggu lagi times running out. Faster!Tiba-tiba Blackberry Storm 2 Bell berbunyi lagu FT Island lagu Love, love, love.

annyong nae sarang sarang sarang
jalgayo nae sarang sarang sarang
chaorunun naye nunmuri onmomul jogsyodo

Menandakan masej masuk daripada Ermi kekasih hatinya...Bell, I love you more than ever.’
Ermi Hanya sepatah kata yang keluar dari mulut Bell. Setelah membaca pesanan tersebut lantas Bell segera memulakan latihan yang tergendala sebentar tadi.

          Haiccarl Cuma memerhati tingkah laku Bell yang cuba mengajar tarian salsa kepada krewnya tanpa bantuan pasangannya manakala Hoon Bin pula menyuruh krewnya berpasangan dengan Charmed yang seksi dan menawan. Bell yang sedari tadi memerhatikan Haiccarl yang langsung tidak mahu menolongnya memberi kata sindiran.

          Hello! Kalau setakat awak nak duduk tengok, malam nanti awak tolong duduk dengan penonton ok??Bell berpusing kebelakang melangkah meninggalkan Haiccarl, sepantas kilat Haiccarl meraih pinggang Bell dan memulakan langkah tari. Bell tergamam namun air mukanya kelihatan tiada tanda-tanda terkejut dengan tindakkan Haiccarl.

          Perfect!Hanya sepatah kata yang keluar dari mulut Haiccarl. Bell semakin geram dengan gelagat Haiccarl. Kalau tak fikir yang Haiccarl partner aku dah lama aku tembak dengan senapang gajah. Mata Bell merenung wajah Haiccarl dengan jelingan maut, terkedu Haiccarl melihatnya. Eleh, kalau setakat jeling cemtur aku tak takut laa Bell... Haiccarl melempar senyuman menawan kearah Bell, Bell mula hilang arah.



          Selesai berlatih berpasangan, krew ADC diarah menari diatas pentas utama sebelum latihan raptai penuh. Tarian salsa yang ditarikan oleh krew Sabrina dan Hoon Bin tanpak canggung, latihan tarian salsa terpaksa dihentikan kerana ketidak serasian mereka. Alam nyata tidak puas hati dengan tarian mereka. Senyum! Energy! Grasely! Ingat ini tarian salsa ketepatan perlu dijaga, bukan ikut suka ati suka rasa.Alam mula memberi ceramah.

          Panas telinga Bell mendengar leteran Alam, semata- mata kerana The Youth dan Charmed mereka diarah membuat latihan berulang-ulang kali. Orang suruh berlatih tadi yang satu sibuk mengedik yang satu menggatal. Geram!
Semasa Charmed dan The Youth membuat latihan semula tarian salsa, Bell  cuba belajar gerak tari baru Hip Hop yang dipersembahkan oleh krew berempat Storm, Island Boy, The Mask dan Step Up. Dengan mudah Bell menguasai tarian tersebut. Rienie yang memerhatikan Bell sedari tadi mengikut gerak tari Hip Hop segera menegur Bell.

          Is, Sudah laa tur mata naga tengah tengok ko tu...
          Korang dah berlatih tarian salsa?? Is tak nak korang buat silap.Arasso!
          Is, see the leg laa... Kami dah sedia.Kata Rina menunjukkan thumbs up.
          Ok jom masuk pentas. Wakakah tunggu apa lagi tak reti-reti nak buat latihan semula?Soal Bell dengan nada sinis.
          Carl, apa kata ko tolong tutup mulut si pedas tur.Kata Amir yang bengang dengan tingkah laku Bell.
          Buat jer laaa.... Korang pon suka menjual minyak dengan krew dia kan so memang patut laa...Balas Haiccarl.
          Aik sejak bila ko pandai membela si kepala angin Carl??Soal Syam.
         
          Krew Wakakah mula memberi nama gelaran untuk Bell. Bell menghadiahkan jelingan maut kepada krew Sabrina .Kita sepasukan jadi bertindaklah seperti satu pasukan Faham!Kata Bell kepada pasukannya selebihnya ditujukan kepada krew Charmed yang gedik terlebih. Naik mual tekaknya melihat telatah Charmed.

         
          Selesai acara make up Bell memandang muka krewnya seorang demi seorang yang kelihatan lebih pucat daripada sangkaannya. Bell segera mencapai putik kapas dan menghulurkan kepada mereka. Korang perlukan ni, kalau penonton bersorak kamu megah, kalau penonton  boosemangat kamu terbang. Buat macam biasa pandang kedalam mata pasangan, lihat gerak tari yang smooth, dan perasaan pasangan masing-masing perlu diselami tapi jangan sampai tenggelam.Mereka menggengam tangan masing-masing memberi semangat kepada satu sama lain.


          Keadaan dewan mula dipenuhi penonton yang tidak sabar-sabar ingin mononton acara yang menjadi kegilaan semua peminat tarian di Jepun. Bell yang kelihatan berani juga berasa gugup, segera dia beredar ke belakang pentas mencari udara segar. Nafas Bell mula menjadi tidak teratur apabila seseorang yang tidak dikenali menghantar masej berbaur ugutan meminta dia supaya segera menarik diri dari pertandingan. Bell terasa kakinya lemah.  Diedie yang berada berdekatan dengan Bell segera menegur Bell yang kelihatan tidak bermaya.
          Sweet Heart are you okey??
          I am okey.Itu sahaja yang mampu diucapkan Bell diadalam keadaan tertekan.Mesti ada yang nak sabotaj aku.Fikir Bell, dia begitu pasti ada dajal yang mahu menjatuhkannya.
          Mari cari Wakakah, persembahan dah nak bermula.Saran Diedie kepada Bell.

         
          Pentas ADC diwarnai dengan lampu yang begemerlapan menyinari latai tari. Onizuka selaku coordinator ADC membuat semakkan terakhir bersama Catherine.
          Krew - Check
          Light – Check
          MC – NOOnizuka memandang Catherine, Catherine hanya tersenyum.
          Oni, lupa ke?? Kita yang jadi MC. Hehe...
          Ada apa-apa lagi yang tertinggal?
          Nope! Nanti i semak semula setengah jam sebelum ADC bermula jumpa I.  Onizuka segera berlalu untuk meyemastikan tahap keselamatan krew ADC terjamin.


          Sabrina berasa puas dapat juga dia menggertak Isabella walaupun dia belum mempunyai maklumat tentang identiti Isabella. Puas hati aku, kalau Is cepat mati lagi baik takkan ada orang yang boleh potong jalan aku.Raancangan jahat Sabrina tidak diketahui oleh sesiapa pun.


          Dibelakang pentas utama Bell dan krew Girlz menanti dengan penuh kesabaran semantara yang lain sibuk berborak mereka mendiamkan memerhati sekeliling. Syam selaku krew Wakakah ingin memberi bunga kepada Miss Cold berjalan dengan penuh bergaya melangkah kearahnya. Sampai dihadapan Bell bunga dihulurkan oleh Syam, sambil berkata  Isabella sudilah kiranya cik menerima bunga pemberian krew kami. 

          Acho!Serta merta Bell bersin, hidungnya kemerah-merahan Bell sememangnya elergy kepada bunga rose terus berpaling menjauhi jambangan bunga rose tersebut. Dania bertindak mengambil jambangan rose yang mekar berkembang lalu mengucapkan terima kasih. Mata Sabrina panas melihat aksi Syam ala-ala romeo semelaya.

1 comment:

  1. teruskan usha....usha tangga jaya ( macam tulis repot kad lah pulak, hehe )

    ReplyDelete