K!P@$ $u$@H H@t!

Sunday, September 26, 2010

Wonderfull Life

BAB 2

          Setiba Bell dihadapan pintu hostel segera dia membuka pintu biliknya. Dia yang keletihan meletakkan begnya disisi katil dan berbaring mengadap dinding. Tiba-tiba dia meloncat bangun kalau bukan kerana tugasan ‘Extra’ yang perlu disiapkan segera mahu saja dia melelapkan mata. Dengan patas dia mencapai Blackberrynya dan menaip masej kepada Edward supaya tugasannya dapat disiapkan dengan segera.

          “Ed, please on your live camera so we can discuss about the paperwork if you still need it done before 8 am tommorrow”

           Setelah menghantar masej Bell mencapai tuala, dia bergegas ke bilik air yang berada penjuru hostel. Selesai berpakaian dia mengambil notebook miliknya berwarna pink model Hewlett-Packard, External hard disk yang mengandungi tugasan ‘Extra’ segera disambung pada notebooknya.

          Sambil menunggu Edward, Bell meneliti setiap laporan yang perlu dibentangkan. Tiba-tiba perutnya bernyanyi riang menandakan dia sedang kebuluran seperti orang Somalia yang kelaparan. Segera dia mencapai coklat snickers kesukaannya.
         
          “Urghhh...Laparnya...Ed mati ko kalau kau lambat, malas aku layan ko, ko pikir laa sendiri ”

          Bell marahkan Edward gara-gara menunggu Edward dia tidak boleh keluar untuk makan malam sedangkan perutnya bernyanyi lagu keroncong.

          “Mana laa mangkuk nie pergi ??” Bell masih memikirkan tentang Edward, kepalanya mula berdenyut-denyut gara-gara lewat makan malam.



          Edward yang leka menemani Haiccarl berlatih ‘Brake Dance’ tidak sedar handphonenya berbunyi kerana bunyi muzik yang kuat dan lantang.Haiccarl yang kepenatan melatih krewnya berhenti berehat  seketika sambil mencari idea baru. Dia berjalan ke arah Edward yang setia menemaninya menjalani latihan.

           “Asal muka ko macam ayam tertelan kapor Carl??” Soal Edward selamba.
          “Hrmm...takda apa, aku letih sikit jer. Fuhhhh...makin dekat tournement  makin aku rasa presure!” Luah Haiccarl.
          “Cukup laa latihan untuk hari nie, aku kesian tengok krew ko masing-masing dah kepenatan, dah macam orang kena dera!” Edward mencuba nasib membela Wakakah.
          “Aik! Backing nampak...Ada apa-apa ker??” Soal Haiccarl keningnya dijongket sebelah matanya tajam merenung muka Edward.

          Pada Edward, dia tidak nampak sebarang usaha yang dilakukan oleh Wakakah untuk meningkatkan mutu persembahan keadaan ini seperti tidak memberi kesan kepada Haiccarl dan krew sedangkan tournement akan berlansung dalam masa sebulan lagi.

          “Carl ko dah sedia ke?? Sebulan jer lagi bro and don’t tell me that stupid answer ‘Apa aku kesah’ Aku swing ko nanti.” Edward mengingatkan Haiccarl tentang perlawanan yang akan diwakili oleh Haiccarl dan krew ‘WAKAKAH’di Jepun sambil menunjukkan sikunya kearah muka Haiccarl, sebagai tanda dia bersedia menyekeh kepala temannya itu.
          “Relax bro, krew kita aku yang latih! Aku! So hopefully takda laa yang tenat...or terasa nak tarik diri...cuba laa tarik diri kalau komer rasa dah lama hidup!” Haiccarl memberi peringatan kepada krewnya.
          “Tapi kalau ko kalah camner (macam mana)??” Edward sengaja menduga Haiccarl.
          “Ed, ko nak merasa makan nasi RM 5 tak?? Kalau ko teringin aku tak kesah nak blanja (belanja) ko FOC jer” Kata Haiccarl sambil menunjukkan pelempang kepada Edward.
          “Ko nie Carl, emo (emotional) semacam naper(kenapa)?? PERIOD ker??” Edward menyakat Haiccarl. Haiccarl pula mempamerkan riak muka mual melihat Edward yang tidak berhenti-henti menyakatnya.
          “Dah laa Carl, malas aku tengok hidung ko yang kembang kempis macam lembu Spain tur! Lawak!” Edward ketawakan Haiccarl.
          “Ko memang mangkuk laa!!! ED!!! Aku yang hensom macam Shahid Kapoor nie ko kate (kata) macam lembu Spain! Memang tak patut.” Haiccarl turut tergelak, hilang sudah kemarahan serta kegusarannya lega perasaannya.
          “Carl lawan basket jom, lama dah kita tak berentap nie...”
          “Hrmmm...Satu idea yang bagus siapa kalah buat assingment  untuk yang menang amacam?? Ada bran(berani)??” Haiccarl mencabar Edward, yang pasti dia tidak gentar.
          “Ok kita bertaruh, saper lagik (siapa lagi) mantap kau Edward Chan si penggemar  Shin Chan atau aku  Daniel Haiccarl yang macho!”
          “Huh, perasaan terlebih laa ko nie... Geli tekak aku, Uwerrrkkkkk... Ok kita berentap” Edward menyahut cabaran, walaupun dia sedar peluangnya untuk menang amat tipis mustahil dia dapat mengalahkan PRINCE of Basketball.
         
          Edward dan Haiccarl berentap manakala sesi latihan Wakakah ditamatkan, Krew Wakakah segera beredar sebelum ketua mereka Haiccarl berubah fikiran. Angin puting beliung
Haiccarl bukan boleh dijangka, kalau terkena puting beliung mungkin mereka disuruh menyambung latihan hingga dinihari.

          Haiccarl dan Edward, masing-masing berlawan bersungguh-sungguh tidak mahu kalah. Dengan mudah Edward tewas ditangan Prince of Basketball, Haiccarl dengan megah berjalan disekeliling Edward dengan perasaan bangga dan megah kerana telah memenangi perlawanan tersebut.

          “Tu laa aku dah cakap sarang tebuan jangan dijolok!”
          “Aik bila masa aku jolok??!! ”Edward kehairanan.Haiccarl tersenyum sambil berkata
“Yang kau tu bijak pandai, siapa suruh cabar aku?? Macam kau tak tau pula yang aku nie kapten basketball. ”
“Bukan tak tahu saja-ja buat-buat lupa.” Edward membalas sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
          “Apasal pulak ko garu kepala Ed?? Ada kutu ke??”Balas Haiccarl.
          “Kutu tolong arghh...Sorry yer rambut aku smart okey...Takda kutu pon...”
          “Ed,ko jangan nak buat-buat lupa plaks...Assingment aku, ko wajib siapkan...Hehe...Acha- acha fitting...Ermmm, Ed apa kata lain kali jer ko tolong aku buat assingment tu perut dah nyanyi keroncong nie...Ko tak lapar ker”
         
          Bell geram kerana Edward masih belum lagi menghubunginya dia membentak kerana jam didinding telah melewati angka sembilan malam dan perutnya berbunyi lagi.Segera dia mencapai Blackberry mendail nombor handphone Edward.

          Edward dan Haiccarl yang rancak berbual dikejutkan dengan bunyi Nokia N8 milik Edward. Lagu la..la..la.. kerja dari kumpulan Meet Uncle Hussain kedengaran serta-merta mereka terdiam. Edward pasti Bell menghubunginya lantas tangannya menekan button hijau menerima panggilan.

          “Sayang ku ding dong Bell...What up! What Up!” Edward menyapa menggunakan intro treadmark untuk Bell.
          “Sayang tengkorak kau, berjinggut aku tunggu kau online tapi kau buat bodoh jerk, nasib aku yang vough nie tak tumbuh janggut Ed! Ko nak siapkan report tak?” Soal Bell dengan nada marah.
          “Bell bila masa pulak ada board meeting? Pizza P.A aku tak inform anything!” Edward kehairanan kerana Hafizah selaku pembantu peribadinya dan bapa saudaranya Martinez juga tidak memaklumkan dia tentang perkara tersebut, tak pasal-pasal dia dapat ceramah percuma dari Bell.
          “Okay ding dong Bell, biar aku bincang dengan P.A ku si Pizza tu, kalau betul ada nanti aku settle sendiri.”Kata-kat Edward membuatkan Bell menarik nafas kelegaan.
          “Ed, kau jangan tipu aku tau, dosa! Dah aku nak pergi makan, pasal tunggu ko yang mangkuk tingkat nie laa aku kebuloq tahap gaban.”
          “Bell jaga mulut kau, dah jangan risau sayang aku nak call Pizza nanti aku hello-hello kau balik atau sms je. Love you my darling sweet heart.” Edward mengunakan ayat manis gula melaka memujuk Bell.
          “Okay my hensom bro do not call Pizza Hut but call your P.A okey. Love you bye.” Bell menamatkan panggilan, suka benar dia menyakat abang saudaranya yang gemar menukar nama orang untuk memudahkannya meningati orang tersebut.

          Haiccarl yang sedari tadi menjadi pegawai pemerhati segera menyoal Edward.

          “Siapa call ko Ed?? Siap bagi i love you lagi! Setahu aku ko nie budak ‘Nerd’ mana layan girls.
          “Ohh, ini lain buah hati pengarang jantung aku, my honey, my baby and my lovely darling.” Sengaja Edward menduga Haiccarl.
          “Dah geli telinga aku dengar nak meleleh taik telinga aku!” Jerit  Haiccarl.
          “Jom makan aku dah kebuloq nie. Ko nak follow tak??”
          “Jom lah!”

Walaupun Edward berkawan baik dengan Haiccarl tetapi Edward masih merahsiakan tentang Bell adik sepupunya daripada Haiccarl. Mereka berjalan ke arah tempat meletak motor. Haiccarl segera membonceng motorsikal bersama Edward. Edward mmbawa motor dengan penuh berhati-hati kerana dia tidak biasa menunggang motor milik Bell jenama BMW HP2 Sport limited edition. Mati Edward kalau samapi Bell tahu, dia yang mengghaibkan motorsikalnya.  

“Bang nak order apa?? Air atau makan dulu??” Soal pelayan gerai.
“Nasi goreng daging merah dan jus oren.
“Tomyam campur dan nasi putih, air apple. Itu sahaja, Thanks.
“Carl, kau tak bosan ker hari-hari tomyam??
“Dah minat nak wat camno, jang...Hehehe...
         
          Edward segera mendail nombor Hafizah, setelah mereka berbual seketika dia menulis masej kepada Bell memaklumkan tiada pembentangan kertas kerja esok.

          “No Report! No Boardmeeting!

2 comments:

  1. NOT BAD...XSABOR NAK TUNGGU THE NEXT EPISOD. =)
    FROM: Ren

    ReplyDelete
  2. teruskan usha.......sambung la lagi.....

    ReplyDelete